VGF instruktørhåndbog
NEED TO KNOW
Kontaktpersoner til udvalgene
Forældrebarn og børnegymnastik: Alina Junk Hansen (tlf. 51904316, mail ah@vejlegf.dk )
Rytmisk gymnastik og dans: Alina Junk Hansen (tlf. 51904316, mail ah@vejlegf.dk )
Springgymnastik: Carsten Rasmussen (tlf. 20308216, mail cr@vejlegf.dk )
TeamGym: Annemarie Gotfredsen (tlf. 41892325, mail ag@vejlegf.dk )
Fitnessudvalget: Jane Jensen (tlf. 26796919, mail jj@vejlegf.dk)
Voksenhold og Formiddagshold: Kirsten Mikkelsen (tlf. 24271684, mail km@vejlegf.dk )
Kontaktpersoner til ansvarsområder
Kurser: Kirsten Scheibner (tlf. 25302306, mail kirstenmscheibner@gmail.com )
Redskaber: Annemarie Gotfredsen (tlf. 41892325, mail ag@vejlegf.dk )
Sponsor og fonde: Carsten Rasmussen (tlf. 20308216, mail cr@vejlegf.dk )
Hold overblik, lokaler, kommende sæson: Alina Junk Hansen og Carsten Rasmussen
Opvisning: Annemarie Gotfredsen (tlf. 41892325, mail ag@vejlegf.dk )
Nøglekort Rosborg: Rasmus Dalstrup (tlf. 40611700, mail rd@vejlegf.dk )
Nøgler alle andre træningssteder: Else Dalsager (tlf. 40217365)
Kontakt til træningssteder
Midtbyskolen (Langelinje og Damhaven) Brian Hansen (tlf. 23499664, mail briha@vejle.dk)
Kirkebakkeskolen: Mogens Hvelplund (tlf. 21656710, mail moghv@vejle.dk)
Mølholm skole: Tonni Rosenberg, Teknisk serviceleder (tlf. 29256748, mail tonro@vejle.dk) eller Henrik Nisse, assistent (tlf. 23287724)
Mølholmhallen: tlf. 75821659
Novaskolen: Bjarne Jørgensen (tlf. 40260090, mail bjejo@vejle.dk)
Rødkilde: Peter Kruse (tlf. 60207510, mail pk@roedkilde-gym.dk )
Campus(vagt): Vagttelefon 72162777
Rosborg: Steen Lund (tlf. 27771315, mail sl@rosborg-gym.dk)
DGI Huset(vagt): Vagttelefon 51565385
Halinspektører må kun kontaktes i tilfælde af at hallen er lukket uden forudgående aftale, ved hærværk, indbrud eller alarm.
Ferie og aflysninger Vær opmærksom på at der ikke er træning i skolernes ferie, samt at træning kan blive aflyst. Ved aflysninger vil i modtage mail herom. Er man i tvivl kontakt da Alina Junk Hansen. Aflyser i selv en træning skal der gives besked til jeres kontaktperson
Hjælpeinstruktører Hvis der er brug for hjælpeinstruktører på børnehold/springhold er instruktøren selv velkommen til at finde hjælpere, alternativt kan kontaktpersonen kontaktes, og denne vil være behjælpelig med at finde hjælpere. Hjælpeinstruktører skal godkendes af bestyrelsen. Kassereren/kontaktpersonen skal underrettes hurtigst muligt, hvis en instruktør eller hjælpeinstruktør stopper før sæsonafslutning.
Instruktørmøder Hvert år i august indkalder bestyrelsen foreningens instruktører og hjælpeinstruktører til opstartsmøde med informationer, spørgsmål og ideer til den kommende sæson.
I januar afholdes et evalueringsmøde, hvor alle instruktører og hjælpeinstruktører får lejlighed til at diskutere sæsonens forløb og komme med nye ideer og ønsker.
For at alle kan være ajour med og have indflydelse på, hvad der sker i foreningen, forventer bestyrelsen, at alle prioriterer ovenstående to møder meget højt og kun melder afbud, hvis det er absolut nødvendigt.
Kurser Instruktører samt hjælpeinstruktører er berettiget til relevante kurser. Ved korte kurser kontakt Kirsten Scheibner for tilmelding (tlf. 25302306, kirstenmscheibner@gmail.com) Dyrere kurser skal søges ved bestyrelsen, hvor det vil blive drøftet, kontakt den ansvarlige for dit udvalg for nærmere info. Vær opmærksom på at tilmelding skal foregå via Kirsten, da instruktører ikke selv kan søge gennem DGI/DGF.
Godtgørelse Alle instruktører er ulønnede, men får udbetalt en godtgørelse til dækning af omkostninger i forbindelse med instruktørarbejdet. Godtgørelsens størrelse aftales forud for hver sæson og ændres kun, hvis der sker væsentlige ændringer i instruktørens arbejde i forhold til aftalen. Instruktører kan tilmelde sig gratis til øvrige hold i foreningen, såfremt der er plads, og betaler ikke kontingent herfor. Dog undtaget teamgym instruktører der betaler halvt kontingent hvis de går på senior hold.
Ansættelseskontrakten udfyldes og underskrives på opstartsmødet eller hurtigst muligt derefter, og instruktøren modtager derefter en kopi af aftalen. Ansættelseskontrakten samt godtgørelsessedler fås ved at kontakte Jane Jensen.
Hvis instruktører vikarierer for hinanden, ændres den udbetalte godtgørelse ikke, men de involverede instruktører kan evt. selv aftale en afregning.
Instruktører og hjælpeinstruktører på springhold samt teamgym hold udarbejder gennem hele sæsonen fremmøde registrering, der afleveres til kassereren eller kontaktperson for at få udbetalt godtgørelse.
Der udbetales kørselsgodtgørelse pr. kørt km over 20 km. Taksten er 2 kr. pr. kørt km. Dog kan der på udvalgte hold indgås aftale om en mindre takst.
Holdliste
Den ansvarlige instruktør får adgang til holdlisten via hjemmesiden. Nye instruktører får tilsendt login ved oprettelse i systemet og ”gamle” instruktører skal bruges deres kode fra tidligere sæson. Den ansvarlige instruktør skal til hver træning sikre sig, at alle gymnaster skal være tilmeldt holdet før første træning.
Retningslinjer på springhold 1. Hverken gymnaster eller trænere må gøres ophold i, på eller ved storetrampoliner og springgrave når der er andre der springer.
2. Hverken gymnaster eller trænere må springes uden der står en modtager ved redskaberne.
3. Mindst en af trænerne på holdet skal have været på SM2, ST2(sikkerhedskurser) eller lignende for at gymnasterne på holdet må træne dobbeltroterende spring.
Alkoholpolitik: Det tillades ikke at indtage alkohol på trænings-stederne tilknyttet VGF. Gymnaster under 18 år må ikke i foreningens regi indtage alkohol i forbindelse med arrangementer med tilknytning til VGF.
VGF´s opvisning Vores årlige opvisning afholdes i marts i DGI-huset Vejle. Alle gymnaster kan få en T-shirt eller et mindre tilskud til tøj til opvisningen. Bestillingsseddel til t-shirts udsendes til instruktørerne sammen med information om opvisningen.
Generalforsamling Afholdes hvert år i november, dagsorden samt dato sendes ud cirka en måned før. Vi opfordrer alle instruktører til at møde op.
Førstehjælpstaske
De hold, det er relevant for, får udleveret en førstehjælps-taske ved sæsonstart. Hvis der undervejs i sæsonen vil forekomme mangler i denne taske, kontaktes Rasmus Dalstrup på rd@vejlegf.dk i forhold til opfyldning af førstehjælpstasken.
- • Tasken er ment som en akut taske hvor hvis en gymnast kommer til skade under træningen så kan man benytte indholdet i tasken.
- • Tasken skal ikke bruges til ikke akutte skader som eks. at tape en i forvejen kendt skade ved en gymnast. Her skal gymnasten medbringe sin egen sports-tape.